Thursday 29 January 2009

Neeeeej, jag vill inte!

Husse och Matte tittar på mig med stora ögon och klämmer sedan ur sig: Näe...ska vi inte ta och duscha Zeno nu. Jag kryper ihop och smyger in i köket och gömmer mig. Husse kallar på mig men jag låtsas inte höra. De öppnar toadörren och ropar igen..jag kommer glatt springande men viker av mot hallen istället för att gå in på toa. Husse får nästan putta in mig på toaletten och på skakiga ben går jag in i duschen. Det är ju så läskigt att duscha. Näe...bada i havet eller sjön är mycket mycket roligare. Att duscha är ju som att stå ute i ösregn..inget kul alls. Men Husse tvålar in mig rejält och ger mig en extra gosig massage på bröstet. Dessutom är jag extra duktig och skakar mig i badrummet istället för på väg ut i vardagsrummet som jag brukar göra. Fick en massa beröm av Husse och Matte. :-)

Så nu luktar jag extra gott och är lockig och fin inför besöket hos Erik idag. Nu ska vi bara hålla tummarna för att de där knutorna inte är något farligt.

2 comments:

Karin said...

Kan tänka mej att du luktar riktigt gott nu o fluffig i pälsen som aldrig förr :) Hörde av husse att det var fettknutor du hade o det var skönt att höra. Så nu kan vi slappna av igen. Sköt om dej o din familj.
Kram Karin

Karin said...

Vi vill här från Hulevalla stämma in i hurraropen på din födelsedag :) Hipp Hipp Hurra!
Kram från oss